A MOL Bubi

Mi a MOL Bubi?

A MOL Bubi közbringarendszer egy új közlekedési lehetőség Budapesten, mely

  • 124 gyűjtőállomásból és
  • 1486 kerékpárból áll

Igénybe vehető

  • negyedéves, féléves vagy éves bérlettel vagy
  • 24 órás, 72 órás és 7 napos jeggyel
  • a hét minden napján, 0–24 óráig

A MOL Bubi története

A MOL Bubi közbringarendszer elindításával új fejezetet nyitottunk a budapesti közösségi közlekedésben. Célunk, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a biciklit.

Budapest Fővárosa 2008-ban hozott döntést a budapesti közbringarendszer létrehozásáról, a feladattal a Parking Kft.-t bízta meg. Megszületett a döntés a hetvenhat gyűjtőállomás helyszínéről, majd a Parking Kft. internetes pályázatot írt ki arra, hogy mi legyen a neve. A több ezer beérkezett javaslat közül a zsűri ötöt választott ki, ezekből az internetezők a MOL Bubira szavaztak.

2013-ban lezajlottak a tenderek a kerékpárok és a többi szükséges eszköz gyártására, 2014 tavaszára pedig elkészültek a gyűjtőállomások és az almazöld biciklik is. Az éles üzem indulása előtti két hónapban kétezer felhasználó vett részt a nyilvános próbaüzemben, ők tesztelték a szolgáltatást. Ennek célja volt, hogy a nagyközönség csakis tökéletesen működő MOL Bubi közbringarendszert vehessen birtokba. A beruházás késedelmes teljesítése miatt kiszabott kötbért a BKK a közbringarendszer fejlesztésére fordítja, ezért 2015. szeptember végéig összesen 21+1 új gyűjtőállomással, 616 dokkolóállással és 50 kerékpárral bővült a közbringarendszer Budapesten. A Széll Kálmán tér felújításához kapcsolódóan a téren új gyűjtőállomást üzemeltek be 2016. június 17-én. 2016. november 3-án újabb 13 gyűjtőállomással és 112 kerékpárral bővült a rendszer. 2017. június 30-án a FINA vizes-világbajnoksághoz kapcsolódóan 11 új állomással bővült a rendszer a Margitszigeten és a XIII. kerületben, majd augusztus 24-én újabb gyűjtőállomást adtak át a Müpánál.

A MOL Bubi jellemzői

Miben más a MOL Bubi, mint a közösségi közlekedés többi ágazata?

Milyen eszközök segítik a kerékpárral közlekedőket?

Intézkedéseinkkel folyamatosan azon dolgozunk, hogy a budapestiek ne csak mindenki által használható kerékpárokat, hanem jól kerékpározható úthálózatot is kapjanak. A szűk mellékutcákban elválasztott kerékpárutakra nincsen sem hely, sem szükség. Megfelelő forgalomtechnikai eszközökkel elérhető, hogy az kerékpáros közlekedés a teljes városi közúthálózaton gyors, biztonságos és kényelmes legyen.

Dátumok, események

2011. június 22. A Fővárosi Közgyűlés elfogadja a határozatot a fejlesztés megvalósításáról.
2011. szeptember 22. Dr. Völner Pál államtitkár, dr. György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid vezérigazgató az autómentes napon aláírja a 900 millió forint értékű európai uniós támogatási szerződést.
2012. február Megkezdődik az egyeztetés a kerületekkel és egyéb szereplőkkel a kerékpárosbarát forgalmi intézkedésekről.
2013. augusztus 7. Szerződéskötés a MOL Bubi rendszer kialakítására és üzemeltetésére kiírt közbeszerzési eljárás nyertesével, a T-Systems Magyarország Zrt.-vel és a Csepel Kerékpárgyártó és -Forgalmazó Zrt.-vel.
2013. november 6. A MOL Nyrt.-vel kötött együttműködési és szponzorációs szerződés bejelentése.
2014. tavasz-nyár Nyilvános próbaüzem 2000 tesztelő segítségével.
2014. szeptember A MOL Bubi készen áll arra, hogy mindenki használhassa.
2015. június 12. További tizenöt gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2015. július 31. További öt gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2015. október 1. További 2 gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2016. június 17. További egy gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2016. november 3. További 13 gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2017. június 30. További 11 új gyűjtőállomás üzembe helyezése.
2017. augusztus 24. További 1 új gyűjtőállomás üzembe helyezése.

Projekt adatai

Hivatalos neve Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer Kialakítása
Azonosító száma KMOP-2.3.1/A-09-2f-2010-0001
Kedvezményezett Budapesti Közlekedési Központ
Közreműködő szervezet Pro Regio Nonprofit Közhasznú Kft.
Projekt összköltsége 1.058.810.000 Ft
Megítélt támogatás 899.988.500 Ft

2011. szeptember 21-én a BKK szakmai fórumot rendezett. Másnap, az autómentes napon megtörtént az uniós támogatásról szóló szerződés aláírása. Ezzel – immár a BKK beruházásában – elindult a MOL Bubi projekt. Alább elérhetők a fórumon elhangzott előadások prezentációi.

Vitézy Dávid: A MOL Bubi szerepe Budapest közösségi közlekedésében: letölthető PDF

Somodi László: A projekt előrehaladása, a MOL Bubi gyűjtőállomásai és elosztási rendszere: letölthető PDF

Lendvai Tímea: Marketing és kommunikáció: letölthető PDF

Bencze-Kovács Virág: A MOL Bubi hatásterületének kerékpárosbarát átalakítása: letölthető PDF

Dalos Péter: Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszerek: letölthető PDF